کلنگ احداث کمپینگ گردشگری منطقه نمونه گردشگری گواتر بر زمین زده شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان چابهار و دشتیاری گفت: کلنگ احداث کمپینگ گردشگری منطقه نمونه گردشگری گواتر در شهرستان دشتیاری با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنسا امیری بیان کرد: در ششمین روز از هفته گردشگری با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» آیین پاکسازی ساحل زیبای گواتر با هدف حفظ و حمایت از محیط زیست با حضور فعالین و کنشگران گردشگری، محیط زیست، فرماندار دشتیاری و مسئولین اجرایی این شهرستان برگزار شد.

او بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر در سه حوزه افراد سیاری زمین و رفاه تاکید دارد و ادامه داد: ظرفیت پذیرش گردشگر و رونق آن منوط به خسارت وارد نکردن گردشگر و جامعه محلی به محیط زیست است که این امر نیازمند آموزش و القای حس مسئولیت پذیری در جامعه بومی در جهت حفظ محیط زیست است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان چابهار اظهار کرد: لازمه توسعه پایدار در صنعت گردشگری حفظ و توجه به محیط زیست و ارزش‌ های زیست محیطی است.

او در ادامه از کلنگ احداث کمپینگ گردشگری منطقه نمونه گردشگری گواتر در شهرستان دشتیاری خبر داد و گفت: این طرح گردشگری با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری، جمعی از فعالان و پیمانکار پروژه و ناظرین فنی سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

امیری خاطر نشان کرد: هدف از احداث این کمپینگ تامین زیر ساخت‌های نوار ساحلی مکران جهت رفاه حال مسافران و گردشگران است.

او تاکید کرد: توان‌های محیطی سواحل مکران دارای ویژگی‌های خاص گردشگری است که امید می‌رود در ایجاد بستری پویا در این توان‌ها زمینه ساز تحول بزرگ در رونق صنعت گردشگری منطقه باشیم.

راه اندازی دومین خانه محیط زیست در واحد بوم گردی چیکو

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان چابهار در ادامه بیان کرد: دومین خانه محیط زیست این شهرستان نیز با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره محیط زیست در بوم گردی چیکو با حضور فعالین محیط زیست و گردشگری راه اندازی شد.

او تاکید کرد: آموزش و القای حس مسئولیت‌پذیری جامعه محلی و گردشگران در حفاظت صیانت از محیط زیست می‌تواند در رونق گردشگری منطقه نقش مهم و اساسی داشته باشد.

امیری گفت: خانه‌های محیط زیست با توجه به دسترسی آسان گردشگران می توانند مکانی مهم برای آشنایی گردشگران به محیط زیست پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی در این مکان‌ها باشند.

 او افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ بوم‌گردی در محدوده سواحل مکران وجود دارد که راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در این بوم‌گردی‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha