مشکل ایجاد سایت موزه در تپه‌های ۷ هزار ساله قلی درویش قم حل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایعیدستی استان قم گفت: در راستای ایجاد سایت‌موزه در تپه‌های ۷ هزار ساله قلی درویش قم، مشکلی با اوقاف داشتیم که حل شد و به زودی سایت موزه در این منطقه راه‌اندازی می شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی ظهر چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران این استان با بیان این مطلب، اظهار کرد: استان قم هویت۷ هزار ساله مذهبی دارد اما تاکنون موزه اشیای تاریخی در این شهر وجود نداشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: در راستای ایجاد سایت موزه در تپه‌های ۷ هزار ساله قلی درویش قم مشکلی با اوقاف داشتیم که حل شد و به زودی سایت موزه در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه اکنون زمینی در بلوار پیامبر اعظم (ص) با کاربری موزه وجود دارد ابراز داشت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان قم آمادگی دارد اگر دستگاه‌های همکاری چون شهرداری جلو بیایند موزه قم را راه‌اندازی کنیم.

او افزود: با توجه به حضور ۱۳۰ ملیت در استان قم و گردشگران خارجی با راه اندازی موزه می‌توان هویت استان قم را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم.

ارجمندی گفت: در دو سال گذشته اقدام‌های خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به طرح مرمت بازار کهنه کهنه قم اشاره کرد که ۲۰۰ میلیارد تومان برای این امر هزینه شد.

او ادامه داد: در بازار کهنه قم بازاری برای سوغات شکل گرفته و سرای ملاحسین این بازار نیز در حال مرمت است و فضای کسب و کار خوبی در آن شکل گرفته است.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها متولی گردشگری هستند تاکید کرد: قطعاً گردشگری بدون تعامل و همکاری با سازمان‌های دیگر نمی‌تواند نقشی داشته باشد و در حال حاضر ۸۵ درصد گردشگری قم در دست بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان کرد: هم اکنون ۶۷ طرح گردشگری شامل هتل، مکان اقامتی و پذیرایی و تفریحی در استان قم در حال انجام است و بهره برداری از آن‌ها گردشگری استان را رونق می‌دهد و برای اجرای این طرح‌ها بیش از هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

ارجمندی ادامه داد: بیش از ۱۰ طرح از این تعداد پروژه، ۷۰ درصد پیشرفت دارند و اگر تسهیلات داده شود می‌توانند افتتاح شوند و اشتغال بالایی در گردشگری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071300884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha