آشیانه‌های تاریخی فرودگاه آبادان جابه‌جا می‌شوند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: براساس بررسی‌ کارشناسان بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه آبادان منوط به رفع موانع و بهسازی برخی از سطوح از جمله برداشته‌ شدن و جابه‌جایی آشیانه‌های ارزشمند و تاریخی فرودگاه برای حفظ ایمنی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدشمس‌الدین نوربخش‌ غفاری در این‌باره توضیح داد: به دلیل این‌که جنس آشیانه‌های هواپیماها از فلز است و در محدوده پروازی باند دوم فرودگاه خطرآفرین شده بودند، با تعیین سطح و ضرورت اقدامات مدیریتی برای حذف یا کاهش مخاطرات مقرر شد آشیانه‌های تاریخی فرودگاه احتمالاً به صورت موقت برداشته و در مکانی دیگر نگهداری شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط در فرودگاه آبادان با اتخاذ تدابیر ایمنی و دریافت مجوز از مجموعه امنیت پرواز، برای جلوگیری از آسیب به این سازه‌های تاریخی و رفع خطرات جانی، تا فراهم‌ کردن شرایط ایمن و توسعه زیرساخت‌ها، آشیانه‌های فرودگاه را جابه جا خواهند کرد و در مکانی دیگر حفظ و نگهداری خواهند کرد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود آشیانه‌های تاریخی فرودگاه آبادان که دارای ارزش تاریخی هستند را جابه جا کرد؟ گفت: قطع به یقین میراث‌فرهنگی افزون بر حفظ این سازه‌های تاریخی خطرات احتمالی را درنظر می‌گیرد؛ بنابراین در صورت جابه‌جایی از آن‌ها به بهترین نحو نگهداری خواهد کرد.

نوربخش‌ غفاری با تأکید بر این‌که درخصوص این موضوع به صورت دقیق و کارشناسی بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود: برنامه‌ها و اقدامات راهبردی را برای تصمیم‌گیری درباره نحوه برداشته ‌شدن این آشیانه‌های تاریخی بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071500989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha