کارگاه آموزشی جامعه محلی با محوریت گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در فردوس برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از برگزاری کارگاه آموزشی جامعه محلی با محوریت گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در محل اقامتگاه بوم گردی شمس العماره باغستان فردوس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده گفت: با عنایت به لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین شعار سال گردشگری برای جوامع محلی و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری با هدف گسترش سرمایه‌گذاری‌های سبز و هدفمند و آموزش جوامع محلی و از طرفی بالا بردن سطح آگاهی پیرامون نقش گردشگری و در راستای ویژه برنامه شب‌های گردشگری، کارگاه آموزشی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: این کارگاه توسط سعید سعیدپور و با حضور شوراهای اسلامی و شهرداران اسلامیه و باغستان و دست‌اندرکاران، فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در محل اقامتگاه بوم‌گردی شمس‌العماره باغستان برگزار شد.

شبنم‌زاده با اشاره با ظرفیت‌های شهرستان هدف از برگزاری این کارگاه را توانمندسازی و آشنایی دست‌اندارکاران حوزه گردشگری و جوامع محلی را با جاذبه‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان و افزایش تعاملات میان ذینفعان حوزه گردشگری برشمرد.

او گفت: از مباحث مطرح شده در این کارگاه می‌توان به ضرورت و اهمیت آموزش به جوامع هدف و بایدها و نبایدهای تعامل بین مراکز گردشگری و گردشگران اشاره کرد.

او بیان کرد: گردشگری می‌تواند نقش عمده‌ای در توانمندسازی مردم محلی و توسعه منابع انسانی و تنوع بخشی و رشد اقتصادی و همچنین خلق فرصت‌های شغلی و توسعه و بهبود فعالیت‌های کارآفرینی در ارتباط تنگاتنگ با سایر بخش‌های اقتصادی ایفا کند که امیدورایم با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و تامین زیرساخت گردشگری و تلاش بخش خصوصی این مهم محقق و شهرستان فردوس در زمینه گردشگری به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071501011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha