جشنواره «کودکانه‌ای زیر سایه بادگیر» در کاخ گلستان برگزار می‌شود

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری جشنواره «کودکانه‌ای زیر سایه بادگیر» در کاخ گلستان به‌مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با بیان این مطلب عنوان کرد: به همت اداره معرفی آموزش و دفتر کودک و نوجوان کاخ گلستان و با مشارکت شهرداری منطقه 12 تهران، به مناسبت هفته ملی کودک، جشنواره ویژه کودک با عنوان «کودکانه‌ای زیر سایه بادگیر» از 16 تا 22 مهرماه در حیاط اختصاصی عمارت بادگیر برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: در روز افتتاح این جشنواره یکشنبه 16 مهرماه از پرده خاله سوسکه رونمایی و در روز دوشنبه 17 مهرماه نیز نشست تخصصی هنر پرده‌کشی در حوزه کودک با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح برای کودکان، آموزش و آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس در کاخ گلستان است، در این جشنواره از ظرفیت‌های هنرمندان فعال در حوزه کودک به منظور قدردانی، تشویق و حمایت استفاده می‌شود.

امامی گفت: در این جشنواره، کارگاه‌های متعددی از جمله سفالگری با چرخ، چاپ دستی و رنگ، کارگاه خوشمزه ها و شیرینی و نان، بافت قالی، کارگاه قصه‌گویی (چمدان قصه)، ایستگاه عکاسی کودکان، ایستگاه ماموریت سری برای کودکان و کارگاه نقاشی برگزار می‌شود. همچنین شرکت در این جشنواره برای خانواده‌ها به همراه کودک رایگان است.

مدیر مجموعه با اشاره به برگزاری نمایشگاه «نگاره‌های کودکان در بادگیر» با مشارکت آموزشگاه دهکده هنر گفت: این نمایشگاه در موزه عکسخانه کاخ گلستان در  16 مهرماه افتتاح و تا یک ماه دایر خواهد بود.

او به برگزاری و اجرای بازدیدهای ویژه کودکان در روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 مهرماه نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا بازدید کودکان کار و مهاجران افغانستانی نیز با عنوان «میراث‌بانان عودلاجان» با مشارکت خانه کودک ناصرخسرو و بازدید کودکان دارای معلولیت با مشارکت انجمن صنفی راهنمایی گردشگری تهران از کاخ گلستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071501024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha