دبیرخانه «قم شهر ملی انگشتر» به زودی افتتاح می‌شود/ تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: برای ایجاد دبیرخانه شهر ملی انگشتر در قم ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است و این دبیرخانه به زودی افتتاح خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲  در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این دبیرخانه در خیابان معلم و در جوار بیت تاریخی امام خمینی(ره) افتتاح می‌شود و برای راه‌اندازی آن یک خانه تاریخی را مرمت کرده‌ایم.

او بیان کرد: این دبیرخانه اکنون مرحله تجهیز خود را می‌گذراند و مکانی برای فروش صنایع‌دستی و به خصوص انگشتر به نام «چهارسو هنر» خواهد بود.

ارجمندی اضافه کرد: قم در حوزه سوغات و متبرکات ظرفیت خوبی دارد و این ظرفیت نیازمند وجود یک بازارچه دائمی صنایع‌دستی است و سوغات قم می تواند صنایع‌دستی از جمله فرش قم را شامل شود.

ارجمندی همچنین از جانمایی ۲۰ هکتار زمین برای احداث شهر عقیق در قم خبر داد و افزود: چند مکان برای احداث این شهر پیشنهاد شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی آنها را قبول نکرد و اکنون میراث‌فرهنگی مکانی را جنب عوارضی آزادراه قم - تهران پیشنهاد کرده است.

او افزود: شهر عقیق شهری خواهد بود که در آن آموزش و پژوهش، دانشگاه‌های علمی کاربردی و موزه ایجاد خواهد شد و این شهر مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان قم را نیز دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به این که سال گذشته ۹ نشان ملی مرغوبیت کالا برای هنرمندان صنایع‌دستی قم کسب شده است، گفت: بسیاری از هنرمندان صنایع‌دستی مشکل مکان برای امور کاری خود داشتند که با رایزنی با شهرک‌های صنعتی این مشکل مرتفع شد.

او افزود: طبق توافق با شرکت شهرک‌های صنعتی قرار شد زمین‌های کوچک‌تری در شهرک صنعتی ثامن قم به هنرمندان صنایع‌دستی واگذار شود و در مرحله اول ۴۴ قطعه به منبت‌کاران استان واگذار شد که کارگاه خود را در آن مستقر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071501027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha