نیازهای روستاهای گیلان احصاء و برای تامین آنها اقدام می‌شود

استاندار گیلان در حاشیه همایش روز ملی روستا و عشایر در رشت از غرفه های صنایع‌دستی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی در مراسم روز ملی روستا و عشایر در روستای کُلِش طالشان بخش مرکزی شهرستان رشت از مدیران گیلان خواست تا نیازهای روستاها را متناسب با ماموریت اداری و اجرایی خود اعلام کنند که برای تامین آنها و رفع مسائل در این مناطق اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دولت انقلابی سیزدهم به سرمایه‌گذاری در روستاها نگاه ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران مربوطه در استان گیلان قرار گیرد.

او با تاکید بر توجه و توسعه هر چه بیشتر به روستاها، به موضوع مهاجرت به شهرها اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته ۶۵ درصد جمعیت استان روستایی و ۳۵ درصد شهری بود اما اکنون این نسبت معکوس شده است و ضرورت کنونی برای حفظ تولید تقویت زیرساخت ها و امکانات روستاها و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به مناطق روستایی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت انقلابی سیزدهم به سرمایه‌گذاری در روستاها نگاه ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران مربوطه در استان قرار گیرد.

عباسی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و صنایع دستی گیلان و با بیان اینکه هر منطقه استان در این بخش ها دارای ظرفیت های قابل توجهی است، اظهار کرد: پتانسیل های کشاورزی و صنایع دستی هر منطقه گیلان باید مورد توجه دست اندرکاران مربوطه قرار گرفته و تقویت شود.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه هایی برای فروش این محصولات اضافه کرد: پیش از این ایجاد بازارچه ها را به شهرداران گیلان تکلیف کرده‌ایم وباید عملکرد شان را در این ارتباط بیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha