اصفهان پیشرو احیا بناهای تاریخی کشور است

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی از اصفهان به‌عنوان پیشرو و پیش‌قراول احیا بناهای تاریخی کشور یادکرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز با حضور شهاب طلائی مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و جمعی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، اولین مزایده استانی واگذاری آثار تاریخی کشور در استان اصفهان آغاز شد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در مراسم برگزاری این مزایده گفت: ۱۷ سال از تاسیس صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور به‌عنوان زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گذرد و در طی این دوره ۴۲ مزایده در سراسر کشور برگزار و از این طریق بسیاری از آثار تاریخی کشور از ویرانی نجات‌یافته‌اند.

او ادامه داد: امروز شاهد آغاز فصل جدیدی در برگزاری مزایده واگذاری آثار تاریخی هستیم که در دولت سیزدهم شکل‌گرفته و بر این اساس برخلاف دوره‌های گذشته، برای اولین بار مزایده‌ها در خود استان‌ها برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم تا مرمتگران و سرمایه‌گذاران جامعه بومی در این زمینه حضورداشته باشند.

طلائی افزود: بی‌تردید اصفهان پیشرو و پیش‌قراول احیا آثار تاریخی در کشور است، لذا تلاش می‌شود تا با برگزاری مزایده‌های استانی از استان اصفهان آغاز و تجارب حاصل از این رخداد، الگوی مناسبی برای برگزاری مزایده‌های استانی در سایر استان‌های کشور باشد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی تصریح کرد: احیا، حفاظت و مرمت آثار تاریخی وظیفه اصلی این صندوق است، لذا امور ز۱۹ مجموعه تاریخی در استان به مزایده گذاشته شد و امیدواریم سرمایه‌گذاران بومی و محلی با احیا این آثار تاریخی به حفاظت هر چه‌بهتر از این آثار کمک کنند.

او تأکید کرد: بی‌تردید نظارت صندوق صرفاً به مزایده منحصر نمی‌شود، بلکه این نظارت پس از حضور سرمایه‌گذاران در بناها با همیاری ادارات کل استانی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha