همدان ظرفیت و پتانسیل ویژه در گردشگری سلامت را دارد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان از بررسی مفاد تفاهم نامه مشترک بین اتاق بازرگانی و شورای شهر همدان با هدف توسعه گردشگری استان خبر داد .

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهرام شیروانی با پرداختن به ویژگی‌ها و فرصت‌های استان برای توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: از مفاد مهم تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی با مدیریت شهری معافیت در پرداخت عوارض کاربری‌های گردشگری و تعریف ردیف‌های اعتباری برای توسعه گردشگری در بودجه شهرداری است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان گفت:  انتظار داریم آژانس‌های مسافرتی استان پای‌کار باشند و در معرفی داشته‌های تاریخی،‌طبیعی،‌گردشگری و فرهنگی همدان به گردشگران بیشتر ورود کنند تا با این کار هم ارزآوری بیشتری نصیب استان شود و هم مدیریت بهتری صورت گیرد.

شیروانی خواستار ایجاد دفتر اختصاصی گردشگری سلامت در مرزهای ورودی به استان همدان از جمله مرز مهران شد و اظهار داشت: همدان ظرفیت و پتانسیل ویژه در گردشگری سلامت دارد که باتوجه به استقبال کشورهای عربی از جمله عراق پیشنهاد داریم دفتر اختصاصی گردشگری سلامت در مرزهای ورودی همدان از جمله مهران ایجاد شود.

او خواستار سامان‌دهی ورودی‌های شهر همدان شد و تاکید کرد: منظر و ظاهر ورودی‌های شهر همدان خیلی مناسب با جایگاه استان در غرب کشور نیست برای همین لازم است ساماندهی ورودی‌ها به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط به خصوص شهرداری و راهداری قرار گیرد.

شیروانی با اشاره به اینکه بیشتر مسافران بعد از بازدید از غارعلیصدر برای خرید سوغات و صرف آبگوشت به‌عنوان خوراک شناخته شده لالجین به این شهر می‌روند، بیان کرد: مسیر دسترسی به شهر لالجین و ورودی‌های این شهر باید ساماندهی شود که لازم است شهرداری لالجین پای کار بیاید.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان با اشاره به اینکه با همراهی دولت با بخش خصوصی، این توان را داریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات بخش گردشگری را حل کنیم، عنوان کرد: باید تلاش شود مسیر را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به خصوص با رویکرد گردشگری سبز هموار کنیم که این اتفاق با همکاری دولت و بخش‌خصوصی منجر به رشد صنعت گردشگری همدان خواهدشد.

شیروانی تاکید کرد: موانع جذب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و تدوین طرح‌های تشویقی مانند اعطای تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی، حمایت از تبلیغات فعالان حوزه گردشگری و… می تواند از جمله مواردی باشد که باید در دستور کار جدی استان همدان قرار گیرد.

او از لزوم توجه به تقویت زیرساخت‌های گردشگری سخن گفت و افزود: برای ماندگاری بیشتر مسافر و شب خوابی در هتل‌های همدان به بیشتر از یک روز نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری هستیم که از جمله آن اصلاح مسیر دسترسی به راه‌آهن، مدیریت فروش بلیت قطار از آژانس‌های همدان، ساماندهی فرودگاه و پروازهای همدان و… است.

شیروانی در جهت توسعه بخش گردشگری و توسعه اقتصاد ورزش تأکید کرد و گفت: نگاه بخش خصوصی به گردشگری ورزشی به خصوص استفاده از پیست اسکی همدان در فصل سرد سال می‌بایست نگاه اقتصادی با محوریت گردشگری زمستانی-ورزشی باشد که می‌تواند همدان را تبدیل به قطب ورزشگاهی زمستانی کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان در پایان خواستار تهیه بسته‌ای جامع و فاخر از محصولات صنایع‌دستی استان همدان برای ارائه به مهمانان داخلی و خارجی رویدادها و همایش‌های اتاق بازرگانی شد و ادامه داد: صنایع‌دستی استان همدان سفیران فرهنگی این استان هستند که باید در معرفی آن بیشتر و جدی‌تر ورود پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha