تخصیص 10 درصد از اعتبارات استان اردبیل به زیرساخت‌های گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تخصیص حدود 10 درصد از اعتبارات استانی 1402 برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب گفت: 10 درصد از اعتبارت استانی سال 1402 برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: از اعتبارات سال 1402 مبلغ 60 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافته است که این مبلغ معادل ده درصد از کل اعتبارات تملک دارایی‌ استان را تشکیل می‌دهد.

او تاکید کرد: این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها برای تخصیص 5 درصد از اعتبارات به زیرساخت‌های گردشگری موظف شده‌اند و تخصیص بیش از آن نشان دهنده اهتمام ویژه استان برای توسعه صنعت گردشگری است.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور محسوب می‌شود و با توجه به نیاز استان برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر، انتظار می‌رود که اعتبارات ملی نیز همانند اعتبارات استانی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری با افزایش محسوسی مواجه شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha