هفته فرهنگی آشتیان استان مرکزی آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان گفت: برنامه‌های متنوعی برای هفته فرهنگی شهرستان آشتیان از 15 تا 21 مهرماه برگزار در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علیرضا امیری گفت: آیین افتتاحیه این برنامه روز شنبه 15 مهر 1402با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیر کل ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان افزود: برگزاری این برنامه‌ها بسیار سازنده است و امیدواریم شهرستان آشتیان و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان را به عموم جامعه معرفی کنند.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری هفته‌های فرهنگی، تقویت و گسترش تعاملات، ایجاد روحیه نشاط در هنرمندان، بهره‌گیری‌ از تجربیات پیشکسوتان آثار فاخر و ماندگار رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

امیری با اشاره به برنامه‌های ویژه این هفته گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری، مسابقات فرهنگی و هنری، اجرای ویژه برنامه روز جهانی کودک، اجرای نمایش خیابانی و صحنه‌ای در موضوعات فرهنگی و اجتماعی،  اجرای موسیقی سنتی، برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان و مفاخر، رونمایی از آثار فرهنگی و هنری از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان تصریح کرد: هفته فرهنگی می‌تواند ویترینی از قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و اصالت بخشی به فرهنگ بومی هر شهرستان باشد که با همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرائی و مردمی میسر بوده و این همکاری‌ها می‌تواند با مشارکت موثر سنگ بنای این اقدام فرهنگی بزرگ را مستحکم‌تر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha