کسب مقام اول جشنواره نان به سیاه‌چادر هامون

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هامون گفت: در آیین اختتامیه جشنواره ملی نان که برای نخستین‌بار با حضور ۲۱ استان در کرمان برگزار شد، سیاه‌چادر شهرستان هامون مقام اول پخت نان را به خود اختصاص داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، میثم شهرکی شمالی بیان کرد: نخستین جشنواره ملی نان با حضور ۲۱ استان در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ مهرماه و با حضور صنعتگرانی از سیستان و بلوچستان برای طبخ نان تافتون، تجگی و چلبک با هدف معرفی نان‌های سرزمینی در محل بوستان شورای شهر کرمان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هامون افزود: نان در سبد خانوار نقش مهمی دارد و با انجام چنین رویدادهایی می‌توان به افزایش مطالبه مردمی از نانوایی‌ها برای پخت و تهیه نان سالم امیدوار شد.

او تصریح کرد: روز شنبه ۱۵ مهرماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی نان که با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در شهر کرمان برگزار شد، «سیاه‌چادر شهرستان هامون» مقام اول پخت نان را در بین ۲۱ استان کشور به خود اختصاص داد.

شهرکی شمالی گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره با ارائه نان‌های سنتی و محلی شهر خود به‌گونه‌ای فرهنگ آن شهر را به بازدیدکنندگان از جشنواره معرفی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha