ثبت 2 اثر ارزشمند ناملموس فرهنگی استان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از ثبت ۲ اثر ارزشمند ناملموس فرهنگی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش با اعلام این خبر گفت: دو اثر تاریخی و ارزشمند حماسه زنان لرده دشتستان و حماسه شهید رئیس علی دلواری مورد پذیرش شورای ثبت وزارت متبوع قرار گرفته و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: با تکمیل این دو پرونده در استان و ارسال به شورای ثبت وزارت متبوع با ارزیابی و پذیرش، به زودی لوح ثبتی این دو اثر به استان ابلاغ خواهد شد.

او ادامه داد: استان دارالحماسه بوشهر در طول تاریخ در حوزه مقاومت و استعمار ستیزی پیشقدم بوده و این دو اثر به همین موضوع برمیگردد که تلاش شد با ثبت آنها بخشی از رشادت‌های مردمان این خطه شهید پرور معرفی و ماندگار شود.

سجادی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: بی‌تردید استان بوشهر در زمینه گردشگری مقاومت، ظرفیت بسیار بالایی دارد که ثبت این دو میراث ارزشمند ناملموس، می‌تواند هم به این حوزه کمک کند و هم رونق گردشگری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha