بارندگی در ارتفاعات البرز، تهران و ۱۱ استان دیگر ادامه دارد

بارش‌های پاییزی از نوع رگبار باران همراه با رعدو برق و باد موقت امروز (سه‌شنبه) در ارتفاعات تهران، البرز و ۱۱ استان دیگر ادامه دارد.

به گزارش میراث آریا، بر اساس اعلام هشدار زرد هواشناسی درباره وضعیت فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه، بارندگی‌ها طی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، نیمه شمالی مرکزی، زنجان، قزوین و ارتفاعات در البرز و تهران ادامه دارد.

فردا (چهارشنبه) هم بارش‌ها در اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان، قزوین و دامنه و ارتفاعات البرز، تهران و سمنان تداوم دارد.

برای روز پنجشنبه بارش باران در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، دامنه جنوب کردستان، همدان، لرستان، شمال ایلام، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، تهران، سمنان، البرز، قزوین و شمال زنجان ادامه دارد.

بیشینه دمای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ درجه سانتیگراد و کمینه دما در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درجه سانتیگراد بوده است. بر اساس نقشه‌های همدیدی بارش باران از فردا در تهران از ارتفاعات به سطح شهر خواهد رسید و دمای پایتخت نیز کاهش خواهد یافت.

هواشناسی همچنین در هشدار زرد از افزایش سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج بیشینه در سواحل تا ۲/۵ متر و در فراسواحل بیش از ۲/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و مناطق دور از ساحل استان گلستان در دریای خزر طی امروز خبر داده است.

به دلیل طوفانی بودن دریا، احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و تردد کشتی‌ها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha