همکاری نیروی انتظامی برای حفاظت از بناهای تاریخی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: نیروی انتظامی نقش موثری در پیشبرد اهداف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز دوشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ به همراه جمعی از مسئولان اداره‌کل به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با فرمانده نیروی انتظامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ضمن تبریک فرارسیدن هفته ناجا، گفت: تلاش نیروی انتظامی در حمایت، پشتیبانی و حفاظت از میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری استان قابل توجه است. استفاده و بهره‌مندی هر چه بیشتر از توان و تخصص نیروی انتظامی در حوزه‌های فعالیت این اداره کل در خصوص مقابله با حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی در بخش میراث فرهنگی و کمک به افزایش ضریب امنیت برای گردشگران در حوزه گردشگری از برنامه‌های این اداره‌کل است. 

همکاری نیروی انتظامی برای حفاظت از بناهای تاریخی زنجان


صفوی بیان کرد: از تمام زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی در برگزاری مردمی بودن جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات تقدیر و تشکر می‌کنم که مردمی بودن این جشنواره مهم‌ترین اعتبار آن است و همچنین از تلاش و همکاری شما با یگان حفاظت اداره کل کمال قدردانی را دارم. مهم‌ترین اعتبار آن است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با داشتن بیش از ۹۱۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی که ۷۷۸ اثر غیر منقول، ۴۴ اثر منقول، ۲۳اثر طبیعی، ۶۴ اثر ناملموس و یک اثر جهانی، بیش از ۲هزار اثر تاریخی شناسایی شده یکی از استان‌های با پیشینه کهن و عظیم در ایران است که نشان از اصالت این استان دارد. 

همکاری نیروی انتظامی برای حفاظت از بناهای تاریخی زنجان

سردار محمد طراقیه در این دیدار ضمن خیرمقدم و تشکر بابت حضور مسئولین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: هفته گرامی‌داشت فراجا از ۱۳ الی ۱۶ مهر با شعار «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس»، آغاز شده است. لزوم امنیت در حوزه‌های سیاسی، میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و. . . بر کسی پوشید نیست. برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و سایر جشنواره‌ها موجب شادی و نشاط در زنجان شد. 

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: با همکاری دوجانبه و استفاده از پتانسیل‌های نیروی انتظامی در راستای تحقق اهداف با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌ویژه درزمینه حفاظت از آثار تاریخی، نهایت همکاری را خواهیم داشت. 

او گفت: مهندس ضرغامی به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شخصی روشنفکر است که با افکار و ویژگی‌های خود و انتخاب‌های کاملا درست توانسته موجب رونق گردشگری و صنایع‌دستی در کشور شود.

همکاری نیروی انتظامی برای حفاظت از بناهای تاریخی زنجان

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha