بررسی ۴ طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی در کرمانشاه

در جلسه کمیته فنی صنایع‌دستی استان کرمانشاه ۴ طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی بررسی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ششمین جلسه کمیته فنی صنایع‌دستی استان کرمانشاه با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان صنایع‌دستی برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی در سطح استان برگزار شد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: در حوزه صنایع‌دستی استان از راه‌اندازی طرح‌های بزرگ تولیدی که موجب اشتغالزایی پایدار می‌شوند، حمایت می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تبصره ۱۸ مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سهم این اداره‌کل در حوزه صندوق کار آفرینی امید اختصاص یافته است که تا کنون از سوی بانک ۵۵ میلیارد ریال آن برای معرفی طرح‌های صنایع‌دستی ابلاغ شده است. 

او تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه با توجه به نقشی که صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و تولید محصولات صادرات محور دارد، مورد توجه مدیریت ارشد استان است. 

فرمانی گفت: در جلسات کمیته فنی بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی پروژه‌های مطرح در این حوزه با دقت و سرعت عمل، در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و برای پرداخت تسهیلات به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند. 

او افزود: در ششمین جلسه ۴ طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی شامل یک کارگاه معرق کاری در شهرستان جوانرود، ۲ کارگاه کوفته‌گری تولید زیورآلات سنتی و کارگاه سفالگری در شهرستان روانسر و یک کارگاه سفال و سرامیک در شهرستان سرپل‌ذهاب مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اعلام اینکه این ۴ طرح برای ۱۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند، گفت: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال است.

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی و بیش از ۲۵ هزار صنعت‌گر ماهر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha