کودکان و نوجوانان منتقل کننده سرمایه های بین نسلی در موزه ها هستند

هادی میرزایی گفت: موزه ها به عنوان یک سرمایه بین نسلی مطرح هستند؛ این فضا ها به عنوان بخشی از هویتی که برای گذشتگان بوده باید برای آیندگان به یادگار بماند و نسلی که قرار است این انتقال را انجام دهد کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، هادی میرزایی مدیرکل موزه های کشور در حاشیه بازدید از برنامه ها و کارگاه های آموزشی هفته کودک در مجموعه نیاوران که با همراهی بیژن مقدم مدیر این مجموعه انجام شد، اظهار داشت: بحث کودکان و نوجوانان به عنوان یک سرمایه نسلی مطرح است و مهمترین وظیفه ما در موزه ها فراهم کردن امکان بازدید آحاد جامعه در تمامی گروه های سنی است.

او ادامه داد: اگر نتوانیم بحث ارتباط بین نسلی را در موزه ها انجام دهیم قطعا یکی از مسائل و مشکلات جدی ما در آینده حفاظت از موزه ها خواهد بود.

او گفت: این اقدام  بسیار خلاقانه (برگزاری ویژه برنامه های کودک در هفته مختص کودکان) که با همکاری تمامی همکاران و مدیریت مجموعه نیاوران انجام شده کار بسیار ارزشمندی است.

او تصریح کرد: همچنین هنرمندانی که از نقاط مختلف کشور به اینجا آمده اند تا بتوانند فرهنگ، گویش و بخشی از تمدن منطقه ای خود را به نسل امروز در تهران منتقل کنند کار ارزنده ای انجام داده اند و اقدامی که در همگرایی این اقوام و افراد در اینجا شکل گرفته تا یک کودک تهرانی با فرهنگ های مختلف در اقصی نقاط کشور آشنا شود جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha