چهارمحال و بختیاری برای ثبت شهر ملی چوقا آمادگی لازم را دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای ثبت شهر ملی چوقا از آمادگی لازم برخوردار است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ در دوره آموزشی مُهر اصالت صنایع‌دستی در شهرکرد تأکید کرد: چوقا (لباس محلی مردان بختیاری) با فرهنگ و زندگی مردم این مرز و بوم پیوند خورده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به سابقه تاریخی و دانش بالای مردم منطقه در بافت چوقا تلاش داریم تا بازُفت شهرستان کوهرنگ را با عنوان شهر ملی چوقا در کشور ثبت کنیم.

جیلان تصریح کرد: همچنین ثبت شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد به‌عنوان شهر ملی حجاری سنگی مطرح و امید است این شهر به‌زودی ثبت ملی شود.

او یادآور شد: پیش از این شهرکرد با عنوان "شهر ملی نمد" ثبت و تبدیل به یک برند در کشور شده که همین موضوع بر افزایش کمی و کیفی تولیدات نمدی چهارمحال و بختیاری تأثیر بسزایی داشته است.

جیلان اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا شِش هزار نفر به‌صورت فعال در حال تولید محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۵۲ رشته هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha