بازدید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان از پروژه موزه میراث روستایی گلستان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از بازدید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان از پروژه موزه میراث روستایی گلستان باهدف آشنایی فعالان حوزه گردشگری با این پروژه مهم و محوری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری این تور، با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف برگزاری این تور، آشنایی راهنمایان گردشگری استان با این پروژه بود. اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در این بازدید دوساعته از همه مساکن روستایی در این پروژه بازدید کرده و با تاریخ و معماری آن آشنا شدند.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان افزود: در این بازدید سازه‌های تلار روستای جفا کنده شهرستان بندر گز، خانه مقصودلو شهر سرخنکلاته شهرستان گرگان، خانه قلندرآیشی روستای قلندرآیش، خانه جهانبخش روستای سرکلاته خرابشهر و خانه زاهد شهرستان کردکوی مورد بازدید قرار گرفت.

او در ادامه تأکید کرد: پروژه موزه میراث روستایی گلستان از پروژه‌های مهم و محوری استان است که بهره‌برداری از آن به توسعه پایدار گردشگری استان کمک می‌کند.

حسینقلی‌زاده اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک پس از بهره‌برداری فاز نخست پروژه موزه میراث روستایی گلستان با کمک و همراهی راهنمایان گردشگری استان و سایر بخش‌های حوزه گردشگری، شاهد استقبال مناسب تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پرنده‌شناسی و... در زون فرهنگی پارک جنگلی قرق و موزه روستایی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha