اختتامیه دومین «رویداد ملی سه‌گام» با حضور معاون صنایع‌دستی برگزار شد/ تجلیل از نفرات برگزیده

اختتامیه دومین «رویداد ملی سه‌گام» با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان حوزه صنایع‌دستی، استادکاران و هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد، بر تداوم برگزاری چنین برنامه‌هایی با هدف حمایت از حوزه صنایع‌دستی تاکید شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای ارتقای صنایع‌دستی، از رویداد ملی سه‌گام به‌عنوان یک برنامه منظم و متعالی برای ارتقای حوزه صنایع‌دستی نام برد.

او افزود: رویداد ملی سه‌گام با موفقیت تا کنون برگزار شده و یکی از برنامه‌های حمایتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از هنرمندان و استادکاران است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با قدردانی از تلاش‌های دولت سیزدهم برای حمایت از حوزه صنایع‌دستی افزود: خوشبختانه با حضور مهندس ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی شاهد تقویت حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و اجرای برنامه‌های مهم حمایتی در این حوزه هستیم.

محمدحسین عسکرپور مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در ان نشست گفت: هدف دومین رویداد ملی سه‌گام ایجاد شبکه فعالان چرم‌ دست‌دوز ایرانیان است تا به واسطه حضور در رویدادهای بین‌المللی جایگاه محصولات چرم ایران در بازارهای جهانی ارتقا یابد.

او به نشست‌های جانبی در رویداد ملی سه‌گام اشاره کرد و افزود: علاوه بر نمایشگاه عمومی که در مجموعه سعدآباد برگزار شد، نشست‌ها و میزگردهای تخصصی شناخت چرم و همچنین تور بازدید هنرمندان از کارخانه چرم امین برگزار شد و هنرمندان از فرایند تولید چرم از مرحله پوست تا چرم را از نزدیک دیدند، تولیدکننده اثر هنری باید با مواد اولیه محصول خود از نزدیک آشنا شود.

سید حسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز از آمادگی این مجموعه برای حمایت همه‌جانبه از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی خبر داد و گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در خدمت هنرمندان و ستادکاران صنایع‌دستی است و در این باره با همکاری معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی آماده برگزاری رویدادهای مهم حمایتی است.

در این مراسم همچنین دو نفر از استادان پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی به بیان و ارائه تجربیات خود در این باره پرداختند.

در پایان این مراسم، نفرات برتر رویداد با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071901281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha