انتخاب شهرستان سپیدان به‌عنوان نخستین منطقه ویژه گردشگری کشور

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در سفر هیات دولت به فارس امروز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ به شهرستان سپیدان سفر کرد از کسب عنوان این شهرستان به عنوان نخستین منطقه ویژه گردشگری در کشور خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به‌ نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، جواد واحدی در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری این شهرستان و پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با کسب عنوان منطقه ویژه گردشگری برای سپیدان موافقت شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی افزود: با توجه به اینکه شهرستان سپیدان به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی ‌شده است برنامه‌هایی نیز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: رئیس‌جمهوری همواره بر موضوع گردشگری و اولویت دادن به این مقوله مهم در تمام تصمیم‌گیری‌ها تأکید داشته و دولت نیز به این اتفاق‌نظر رسیده‌ است که پرداختن به صنعت گردشگری تحرک‌بخش اقتصاد کشور است و اکنون این صنعت در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

واحدی بیان کرد: دولت سیزدهم در راستای توسعه گردشگری تمام‌قد ایستاده است و سعی شده جایگاه این صنعت هم برای مسئولان و هم مردم به‌درستی تبیین شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی در پاسخ به پرسش‌های مطروحه از سوی برخی فعالان گردشگری در خصوص لزوم تسهیل در تمدید و صدور پروانه‌های گردشگری نیز گفت: این موضوع در وزارتخانه در دست بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha