تولید محتوا از یافته‌های باستان‌شناسی ازبکی، عنصر مهمی برای ثبت جهانی این محوطه است

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، تولید محتوا از یافته‌های باستان‌شناسی ازبکی را اقدامی مهم برای آماده‌سازی پرونده ثبت جهانی این محوطه عنوان کرد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری روز چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ به همراه رحیم خاکی مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز از محوطه ازبکی بازدید کرد. 

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در این بازدید از نزدیک در جریان آخرین یافته‌های کاوش‌های باستان‌شناسی فصل هشتم محوطه ازبکی که از ابتدای شهریورماه به سرپرستی مهرداد ملک‌زاده در این منطقه در حال انجام است، قرار گرفت.

مهرداد ملک‌زاده سرپرست فصل هشتم کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه ازبکی در این دیدار ضمن توضیح مراحل کار، میزان پیشرفت و همچنین برخی پیش‌نیازها برای انجام کاوش‌های تکمیلی را تشریح کرد. 

او محوطه ازبکی را یکی مناطق مهم برجای مانده از عصر آهن برشمرد و گفت: این منطقه نیاز به فصل‌های بیشتری برای کاوش و تکمیل پازل فرهنگی فلات مرکزی ایران دارد. 

ملک‌زاده همچنین کاوش‌های تکمیلی و مقایسه‌ای و تولید محتوا از یافته‌های محوطه ازبکی را از اقدامات مهم برای آماده‌سازی پرونده ثبت جهانی این محوطه عنوان کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072101334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha