مرمت خانه تاریخی اخوان بهبهان با اعتبار 260 میلیون تومانی

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی بهبهان از آغاز مرمت و سامان‌دهی خانه تاریخی اخوان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد اظهار کرد: برای مرمت خانه تاریخی اخوان از محل اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نزدیک به ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی بهبهان با اشاره به تهیه و تکمیل طرح مطالعاتی خانه تاریخی اخوان گفت: اقدامات مرمتی پیش‌بینی‌ شده‌ که شامل مرمت و بهسازی ضلع شمالی این خانه تاریخی بود به صورت کامل انجام شد.

او اضافه کرد: عملیات آسیب‌شناسی ضلع غربی این خانه تاریخی که درب ورودی آن است نیز هم‌اکنون در حال انجام است.

حداد خاطرنشان کرد: مرمت، احیا و بهره‌برداری صحیح از بناهای تاریخی بهبهان منجر به رونق هرچه بیش‌تر صنعت گردشگری در این شهر تاریخی خواهد شد.

خانه تاریخی اخوان متعلق به یکی از شهروندان صاحب‌‎نام آن دوره به نام حاج‌شکرالله رحیمی معروف به اخوان بوده که پس از وصلت خانوادگی او با خانواده بهادر دیوان یعنی دختر نجف‌‎خان به همسری پسرش این خانه را به عنوان مهریه عروس به او بخشید و پس از آن به مالکیت فرنگیس منصوری درآمد و هم‌اکنون به نام خانه اخوان معروف است.

خانه تاریخی اخوان متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است. معماری این خانه ‌تاریخی مانند دیگر خانه‌های بافت قدیم شهر بهبهان‌ با همان مصالح سنگ و گچ ساخته شده است. این خانه تاریخی سال ‌۱۳۸۴ با شماره ثبت ‌۱۴۷۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha