چهارمین دوره آموزش زیورآلات سنتی در کرمانشاه برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع‌ستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برگزاری چهارمین دوره آموزش مقدماتی زیورآلات سنتی در شهر کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این دوره ۱۰ نفر هنرجو آموزش دیده و آزمون پایان دوره آن با حضور کارشناسان صنایع‌دستی اداره‌کل برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: ۸۰ نفر کارآموز از ابتدای تشکیل کلاس‌های این رشته آموزش دیده و بیش از ۶۰ درصد این افراد جذب بازار کار شده‌اند.

او تصریح کرد: آموزش‌های این هنر در خصوص فلزات قیمتی، جواهرات، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و مسائل مرتبط با این رشته‌ها می باشد.

کوگانی گفت: رشته زیورآلات سنتی از رشته‌هایی است که بالاترین آمار ایجاد اشتغال در صنایع‌دستی استان را دارد.

او افزود: این دوره یکی از هفت دوره برگزار شده در سطح استان است که به صورت رایگان برگزار شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه ادامه داد: این آموزش‌ها در رشته‌های گلیم بافی، کلاش بافی، منبت چوب، زیور آلات سنتی، نقاشی رولعابی، سراجی سنتی و شال بافی انجام شده است. 

او گفت: با برگزاری آزمون پایانی این دوره برای هنرجویان حاضر در دوره کارت صنعت‌گری صادر می‌شود. 

کوگانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۸۳ نفر در سطح شهرستان‌های استان آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی انجام شده و یا در دست اقدام است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت منبت چوب در شهر کرمانشاه خبر داد. 

دوره آموزشی کوتاه مدت منبت چوب ویژه کارآموزان و هنرجویان صنایع‌دستی در شهر کرمانشاه برگزار شد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: این دوره آموزشی برای ۱۰ نفر از کارآموزان و شاغلان صنایع‌دستی استان زیر نظر علیرضا باوندپور استاد برجسته منبت چوب استان برگزار شده است. 

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته صنایع‌دستی فعال و ۴ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی وجود دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha