همکاری‌های فی‌مابین میراث‌فرهنگی و اوقاف آذربایجان غربی افزایش می‌‎یابد

در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، طرفین بر افزایش همکاری‌ها تاکید کردند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، به حسب دستور مهندس ضرغامی مبنی بر لزوم ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مساجد و بقاع متبرکه سطح کشور، بدین منظور جلسه‌ای با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و معاونان هر دو مجموعه برگزار و راهکارها و اقدامات لازم برای تحقق این امر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: با توجه به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مبنی بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی سطح کشور، در حال حاضر این امر در دستور کار بوده و در این راستا لزوم ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی اهمیت زیادی دارد.

مرتضی صفری افزود: از طرفی باید شرایطی فراهم شود تا درب مساجد و بقاع متبرکه در طول شبانه‌روز باز باشند تا مردم در کنار انجام امور مذهبی و فرهنگی از امکانات آنها از جمله سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

او ادامه داد: در چند ماه گذشته بازدیدهای نظارتی از سرویس‌های بهداشتی سطح استان افزایش یافته و با دستگاه‌های دیگر از جمله شرکت نفت با هدف ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پمب بنزین‌ها همکاری‌های خوبی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری ارومیه تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای همکاری می‌تواند نگهداری و مرمت از مساجد تاریخی استان از جمله مسجد جامع و یوردشاهی ارومیه باشد.

صفری خاطرنشان کرد: در راستای تقویت همکاری‌ها و هم‌اندیشی پیرامون حوزه کاری مشترک کارگروه مشترکی با حضور کارشناسان بین دو اداره‌کل تشکیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اغلب بقاع متبرکه استان در داخل شهر قرار دارد، اظهار کرد: باید بقاع متبرکه و مساجدی که ظرفیت لازم برای استفاده مردم را دارند را شناسایی کرده و سپس نسبت به ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و بازگشایی آنها در طول روز اقدام کرد چرا که برخی از این بقاع متبرکه در مناطق دورافتاده قرار داشته و ظرفیت لازم برای استفاده مسافران بین راهی را ندارند.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت تصریح کرد: باید برای ساماندهی بقاع متبرکه و مساجد بین‌راهی بودجه اختصاصی برای این منظور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072301489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha