چهار میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از موافقت با ثبت ملی چهار مجموعه از درختان کهن سال استان کرمانشاه در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی با ثبت ملی چهار میراث طبیعی استان کرمانشاه در فهرست میراث طبیعی کشور موافقت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: مجموعه درختان بنه کهنسال وَنه رنگینه کوزران یکی از این موارد است که با ثبت ملی آن موافقت شده است. 

او ادامه داد: همچنین با توجه به مطالبات مردم نوسود مجموعه درختان چنار کهنسال موسوم به «حوض لار نوسود» نیز برای ثبت در میراث طبیعی کشور مورد موافت قرار گرفته است. 

فرمانی گفت: درخت چنار کهنسال دارمنگوله هرسین نیز با توجه به ارائه پرونده آن و دفاع کارشناسان ثبت اداره‌کل در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید. 

او افزود: همچنین با پیگیری‌های لازم با توجه به درخواست مردم محلی درخت توت کهنسال کانی گل علیا در شهرستان جوانرود نیز برای قرار گرفتن در فهرست میراث طبیعی کشور مورد موافقت شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: پیش از این ۳۵ مورد میراث طبیعی استان کرمانشاه در در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده بود که با ثبت موارد اخیر به ۳۹ اثر افزایش یافته است. 

او گفت: استان کرمانشاه در حوزه آثار تاریخی و طبیعی از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است که نیازمند توجه و نگاه ویژه است. 

فرمانی ادامه داد: در استان کرمانشاه بیش از ۴۰۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده است که تاکنون بیش از ۲۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است که باید تلاش شود پرونده ثبتی سایر مواریث شاخص نیز به سرانجام برسد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha