برگزاری گردهمایی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان گلستان

گردهمایی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان گلستان با حضور جمعی از فعالان گردشگری و مدیران استانی و شهرستانی باهدف استفاده از ظرفیت‌های راهنمایان حرفه‌ای به‌منظور ارتقای سطح توانمندی و دانش راهنمایان استان برای توسعه و رونق توریسم استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲  در حاشیه گردهمایی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان که به میزبانی مزرعه گردشگری ارمغان طبیعت شهرستان کردکوی برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی گفت: انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری یکی از تشکل‌های فعال در عرصه گردشگری است. امید است این گردهمایی‌ها دارای خروجی مثبت بوده و زمینه آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و رونق گردشگری را فراهم سازد.

معاون گردشگری استان گلستان بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که در سال‌های اخیر بیشتر پدیدار و شناسایی‌شده بحث گردشگری کشاورزی است که گلستان به‌عنوان استان پیشرو و پیشتاز در این حوزه در سطح کشور مطرح است. اصل فعالیت مزارع گردشگری بر پایه اصل کشاورزی است و تنها نمونه از تأسیسات گردشگری هستند که نیاز به تغییر کاربری ندارند.

او خاطرنشان کرد: گردشگری به‌عنوان یک مکمل و ارزش‌افزوده در کنار کشاورزی قرار گرفته است که بتواند در راستای رشد اقتصادی جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند و این‌که کشاورزان دغدغه‌ای برای فروش محصولات تولیدی خود نداشته باشند.

قندهاری در پایان با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت لیدرها و راهنمایان گردشگری، یادآور شد: بسیاری از راهنمایان گردشگری می‌توانند خود یک ظرفیت برای جذب گردشگر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha