دفتر نمایندگی میراث‌فرهنگی غرب مازندران افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چالوس از افتتاح دفتر نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی غرب مازندران در چالوس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین متاجی اظهار کرد: دفتر غرب به دلیل بعد مسافت غرب با مرکز استان برای رفع و پیگیری موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چالوس افزود: غرب مازندران به عنوان مقصد ملی گردشگری با مشکل زیرساختی و سرویس بهداشتی مواجه است.

او گفت: واحدهای پذیرایی بسیاری با مشکلات مواجه هستند که امیدواریم این مشکل و موانع غرب مازندران در حوزه زیرساخت‌ها به زودی رفع شده و تسهیل سرمایه‌گذاری در غرب مازندران مرتفع شود.

 به طرحی نو برای توسعه شهرستان در همه ابعاد آن نیازمندیم

معاون فرماندار چالوس در این مراسم گفت: از سال‌های سال شهرستان‌های ساحلی مملو از ظرفیت و پتانسیل است امروز همه به این اتفاق نظر رسیده ایم که فقط این ظرفیت‌ها نمی‌توانند منشا توسعه و آبادانی برای شهر و منطقه باشنند.

حسینی اظهار کرد: ظرفیت‌های خشک و خالی به تنهایی عامل توسعه نیست، بلکه حمایت و پشتوانه همه جانبه از این صنعت و سرمایه‌گذاران این حوزه، موجب پیشرفت، توسعه و آبادنی جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه چالوس یک شهرستان گردشگری است به طرحی نو برای توسعه شهرستان در همه ابعاد آن نیازمندیم، افزود: باید دفتر غرب نمایندگی اداره‌کل تقویت شود و یک تفویض اختیاری برای آن در نظر گرفته شود و در همین دفتر تمام برنامه‌ها اجرایی شود.

معاون فرماندار چالوس تصریح کرد: باید یک کارگروه در کنار این دفتر راه اندازی شود برای تمام اقدامات و پیگیری‌ها برنامه‌ریزی شود و تمامی موارد سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری در کارگروه با رعایت قوانین و مقررات مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

 بهاره سیدزاده سرپرست دفتر نمایندگی غرب مازندران در این مراسم اظهار کرد: ضرورت تشکیل شورای گردشگری در منطقه یک گام بزرگ است.

سیدزاده بیان کرد: تشکیل اتاق فکر مشترک و آسیب شناسی برای رفع موانع گردشگری از جمله برنامه‌های دفتر نمایندگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در غرب استان است.

او تصریح کرد: ایجاد تعامل با بخش خصوصی و تشکل‌های وابسته توجه به ارزش اکوتوریسم و ریست بوم‌ها به عنوان دیجیتال مارکتینگ در دستور کار این دفتر قرار دارد.

سرپرست دفتر نمایندگی غرب مازندران افزود: برای بازاریابی محصولات صنایع‌دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌های طبیعی، جذب سرمایه گذار و گردشگر داخلی نیز برنامه‌ریزی شده است.

او در پایان تاکید کرد: برای اجرای طرح جامع گردشگری و بازار یابی دیجیتال به حمایت استانداری مازندران نیازمندیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha