زلزله خوزستان آسیبی به بناهای تاریخی وارد نکرده است

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: خوشبختانه زلزله نسبتاً شدید روز گذشته، آسیبی به بناهای تاریخی استان وارد نکرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، غلامرضا سلمان‌پوردزفولی ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۳ ریشتری در استان خوزستان با پهنه شهرستان‌های رامشیر، رامهرمز، ماهشهر، آبادان، هفتکل، شوشتر، هویزه، خرمشهر و اهواز، بی‌درنگ نیروهای تخصصی حوزه میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت به حالت آماده‌باش درآمدند و بررسی میزان خسارت احتمالی به بناها و آثار تاریخی شهرستان‌های یادشده و سرکشی به آن‌ها آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: باتوجه به شدت زلزله و اهمیت بناهای تاریخی و همچنین گستردگی و تنوع آثار موجود در محدوده‌ها، عملیات بررسی میزان خسارت احتمالی به بناها تا صبح امروز به طول انجامید که نتایج حاکی از آن بود که خوشبختانه همه آثار و بناهای تاریخی در سلامت کامل هستند و بر اثر زلزله آسیبی ندیده‌اند.

او افزود: از سایر نقاط استان نیز گزارشی مبنی بر خسارت به مواریث فرهنگی شامل ترک، ایستایی بنا و عواقب ناشی از آن دریافت نشده است.

سلمان‌پور دزفولی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند و سرکشی و بازدید از آثار تاریخی نیز همانند قبل ادامه دارد.

ساعت ۱۴:۴۵:۳۸ بعدازظهر یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری زمین استان خوزستان را به لرزه در آورد. این زلزله با کانون شهرستان رامشیر در بیشتر نقاط استان به‌ویژه اهواز، رامهرمز، ماهشهر، آبادان، هفتکل، شوشتر، هویزه و خرمشهر نیز احساس شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha