مددجویان و توانخواهان بهزیستی مهارت آموزشی میراث‌فرهنگی را فرا می‌گیرند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مددجویان و توانخواهان بهزیستی متقاضی دریافت گواهینامه و مهارت آموزشی در حوزه میراث‌ فرهنگی در مدت یکسال آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، عیسی مزاری فرد از انعقاد تفاهم نامه فی مابین اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دلگان با اداره بهزیستی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با هدف هماهنگی و همکاری فی مابین در خصوص استفاده از ظرفیت های طرفین در خصوص آموزش مددجویان و توانخواهان متقاضی دریافت گواهینامه و مهارت آموزشی، تولید، عرضه در ساخت های مددجویان و ارائه خدمات به جامعه هدف تحت پوشش اداره بهزیستی انجام شد.

او افزود: در این زمینه میراث فرهنگی متعهد به تعامل و همکاری با بهزیستی در خصوص فرایند آموزش و صدور گواهی مهارت به مددجویان شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان دلگان ادامه داد: تعامل و همکاری با بهزیستی در خصوص فروش در ساخت های صنایع دستی مددجویان، شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی داخلی و خارجی، معرفی مربیان یا تسهیلگران به مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی از دیگر اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

او در ادامه تاکید کرد: اداره بهزیستی شهرستان نیز در این زمینه اقدام به شناسایی و معرفی مددجویان و توانخواهان فاقد مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی خواهد کرد.

به گفته مزاری فرد؛ شناسایی و معرفی افراد بی سواد و کم سواد جهت آموزش و یادگیری مهارت های صنایع دستی، ترویج فرهنگ حمایت از صنایع دستی به عنوان یک کالای ایرانی و معرفی مددجویان به نمایشگاه های صنایع دستی از دیگر تعهدات اداره بهزیستی است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان دلگان گفت: اعتبار این تفاهم نامه یکسال بوده و در جهت رفاه حال مددجویان و صنعتگران بهزیستی هیچ یک از طرفین حق فسخ این تفاهم نامه را ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha