اهتمام ویژه برای سامان‌دهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اهتمام ویژه مدیریت استانی و وزارت میراث‌فرهنگی برای سامان‌دهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 25 مهرماه 1402 در جلسه بررسی طرح سامان‌دهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل که با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، گفت: اهتمام ویژه‌ای در سطح استان و وزارت میراث‌فرهنگی برای سامان‌دهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل وجود دارد و تشکیل جلسات با حضور مدیران ستادی و استانی نشان از پیگیری مستمر این موضوع دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی استان خواستار سامان‌دهی این پهنه و خروج آن از حالت مخروبه‌ای با رعایت ملزومات مرتبط با بافت تاریخی است و تعیین کاربری این منطقه را به مطالعات کارشناسی محول می‌داند.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این جلسه گفت: امروز به همراه دو کارشناس زبده حوزه میراث‌فرهنگی و بناهای تاریخی در اردبیل حاضر شده و از محل بازار تاریخی و پهنه مجاور آن بازدید کردیم و تمام تلاش ما برای رقم زدن اتفاقی خوب برای بازار تاریخی اردبیل است.

فاطمه داوری افزود: اقدام ما درمورد این پهنه باید نقطه عطفی در تاریخ این منطقه باشد و این امر نیازمند مطالعه و بررسی همه جانبه‌ای است.

او تاکید کرد: حفظ حیات بازار تاریخی دغدغه اصلی ماست و در این راستا لازم است که پیوست کاملی روی طرح مطالعاتی این پهنه با در نظر گرفتن تاثیر طرح در آینده بازار و منطقه وجود داشته باشد و این امر نیاز به مطالعه و جلسات بیشتری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha