دیدار معاون میراث‌فرهنگی با متخصصان بین‌المللی میراث ناملموس

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در جمع خبرنگاران در اصفهان از برگزاری نشست تخصصی میراث‌فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی به مدت ۳ روز در این شهر فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر، معاون میراث‌فرهنگی و رئیس شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه و شروع «نشست تخصصی زیر منطقه‌ای میراث‌فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی با  تاکید بر نقش فعالان غیردولتی» با متخصصان و صاحب‌نظران حوزه میراث ناملموس از کشورهای  ارمنستان، اندونزی، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان و کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره برگزاری این نشست بیان کرد: این همایش بین‌المللی ۲۵ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ به مناسبت بیستمین سالگرد تصویب کنوانسیون ۲۰۰۳ میلادی، به‌منظور پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس به میزبانی ایران در اصفهان برگزار می‌شود. در این نشست متخصصان و اندیشمندان در حوزه میراث‌فرهنگی ناملموس به بررسی نقش میراث‌فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در حوزه غرب و مرکز قاره کهن آسیا خواهند پرداخت.

آیین افتتاح این همایش ساعت ۱۵:۳۰ در محل مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) با اجرای نمادین ورزش جهانی چوگان که در فهرست میراث ناملموس بشری به ثبت رسیده آغاز و پس‌ازآن این نشست در محل تالار نشست‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معاون کشاورزی استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری، استانی و میهمانان خارجی شرکت‌کننده و همچنین فرهیختگان و دوستداران میراث‌فرهنگی اصفهان ادامه خواهد یافت.

همچنین نشست‌های تخصصی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با سخنرانی میهمانان داخلی و خارجی در اصفهان ادامه می‌یابد.

سوزان اشناتگن، رئیس بخش ظرفیت‌سازی و سیاست‌گذاری‌های میراثی یونسکو و معاون دبیر کنوانسیون ۲۰۰۳، جیسونگ کیم، رئیس مرکز بین‌المللی اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازی میراث‌فرهنگی ناملموس در منطقه آسیا-اقیانوسیه (ایچ‌کپ در کره)، از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha