تنگه هایقر فارس ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ثبت تنگه هایقر در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد گفت: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب دی‌ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۲۵ ه، هیئت‌وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «تنگه هایقر» واقع در استان فارس، شهرستان فیروزآباد، بخش مرکزی، 25 کیلومتری جنوب فیروزآباد، قیرو کارزین، به شماره 1177 تاریخ 16 مرداد 1402 به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: استان فارس یکی از استان‌های زیبای ایران است که به‌دلیل سابقه تاریخی‌اش جاذبه‌های بی‌شمار و کم‌نظیری دارد.

اوا دامه داد: تنگه هایقر یکی از اعجاب انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در سطح استانی، ملی و حتی جهانی است که در فیروزآباد فارس واقع شده است و با چشم‌انداز شگفت‌انگیزش طبیعت‌گردان و دوست‌داران طبیعت را به خود جذب کرده است.

محسن‌نژاد تصریح کرد: تنگ هایقر دارای دیواره های بلندی است و آب رودخانه قره آج در ته دره جریان دارد. این دره از نوعی پوشش ژهای گیاهی در اطراف خود برخوردار است و همین سبزه‌های کم قد، زیبایی آن را چندین برابر کرده‌اند، علاوه بر این، دیواره‌های صخره‌ای دره در اثر فرسایش، حالت پلکانی دارد که بر زیبایی دیواره‌های تنگه افزوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072601695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha