پیشنهاد تعلیق عضویت رژیم صهیونسیتی در سازمان جهانی گردشگری

در پی جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری با استناد به مواد ۳ و ۳۴ اساسنامه سازمان جهانی گردشگری پیشنهاد تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی از این سازمان را ارایه کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشورمان در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان، در سخنرانی خود در این مجمع، این پیشنهاد را در حالی ارائه داد که رژیم صهیونسیتی با بمباران بیمارستانی در غزه، جنایت انسانی را در این شهر رقم زد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، خاطرنشان کرد: ماده ۳ اساسنامه سازمان جهانی گردشگری به این نکته تاکید دارد که از اهداف بنیادین تشکیل این سازمان کمک به توسعه صلح و رعایت حقوق انسانی است که تمامی اعضا برای تایید عضویت‌شان باید به رعایت آن متعهد باشند. این در حالی است که بر اساس ماده ۳۴ نیز هر کدام از اعضا اگر سیاست و اقدامی برخلاف اهداف بنیادین اساسنامه انجام دهند به تشخیص مجمع عمومی و با رای دو سوم آرا، می‌توان عضویت آن کشور را تعلیق کرد.

پس از ارائه این پیشنهاد از سوی معاون گردشگری جمهوری اسلامی ایران برخی از کشورها در زمان سخنرانی خود از این پیشنهاد حمایت کرده و بر ضرورت انجام آن تاکید کردند.

بیست‌وپنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری با حضور نمایندگان عالی تمامی کشورهای عضو در سمرقند در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha