پرندگان آسیایی جاذبه پاییزگردی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرود پرندگان مهاجر آسیایی در آبگیری های طبیعی و مصنوعی کهگیلویه و بویراحمد، از رودخانه‌ها گرفته تا سدها، جلوه کم‌نظیری برای پاییزگردی در این استان ایجاد کرده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، محسن پاکباز گفت: پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور در کنار منابع آبی این استان فرود آمده‌اند.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مهاجرت این پرندگان به صورت کوتاه مدت و بلندمدت صورت می‌گیرد.

پاکباز تصریح کرد: در مهاجرت‌های کوتاه‌مدت پرندگان چند روز برای رفع خستگی فرود آمده و سپس به سمت استان خوزستان یا بوشهر کوچ می‌کنند و مهاجران بلندمدت هم تا پایان زمستان در کنار آبگیرهای استان می‌مانند.

او تاکید کرد: این پرندگان از گروه‌های اگرت‌ها، حواصیل‌ها، اردک‌ها، باکلان‌ها و کشیم‌ها هستند که با توجه به شرایط توپوگرافی، اقلیمی و وجود زیستگاه‌های مناسب، هر ساله آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رودخانه های بشار، مارون، زهره، تنگ سرخ، سپیدار، کبگیان، خرسان، شاه بهرام و سدهای مارون، کوثر، شاه قاسم، تالاب‌های برم الوان و مورد زرد زیلایی از جمله مکان‌هایی هستند که همه ساله از اواسط شهریور تا اواخر زمستان میزبان پرندگان مهاجر آسیایی هستند.

پاکباز عنوان کرد: همزمان با مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به آبگیرهای استان گشت‌های کنترلی حریم رودخانه ها از طریق نیروهای حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha