جشنواره بزرگ ایل سنگسر با عنوان حاصَل افتتاح شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از افتتاح جشنواره بزرگ ایل سنگسر با عنوان حاصَل در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهدی متقی ضمن دعوت از مردم استان سمنان، گردشگران و علاقه‌مندان به این جشنواره گفت: جشنواره حاصَل، محصول شکرگزاری یکی از بزرگ‌ترین ایل‌های کشور است که در شهر مهدی‌شهر باهدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایل بزرگ سنگسر تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ در پارک مهرگان واقع در خیابان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر دایر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به اینکه در جشنواره «حاصَل» مراحل تولیدات و طرز تهیه منحصربه‌فرد محصولات لبنی به نمایش درمی‌آید، افزود: ایجاد غرفه‌های معرفی محصولات ایل سنگسر اعم از محصولات لبنی، نان‌ها، محصولات باغی، صنایع‌دستی، مواد پروتئینی، برپایی سیاه‌چادرها، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

متقی بابیان اینکه جشنواره حاصَل افزایش شورونشاط اجتماعی و معرفی شایسته توانمندی‌های منطقه به‌ویژه عشایر ایل سنگسر را به همراه دارد، گفت: این جشنواره فرصتی مناسب برای جمع شدن طوایف مختلف عشایر سنگسر و بازشناسی سنت‌ها و معرفی آداب‌ورسوم این ایل به علاقه‌مندان است.

این جشنواره با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072801760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha