فعالیت ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در کلاله استان گلستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله در شرق استان گلستان از فعالیت ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز بهره‌برداری در این شهرستان خبر داد و گفت: کلاله به لحاظ تعداد مجوزهای صادره برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی رتبه نخست را در استان گلستان دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدعلی سرگزی امروز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان، با اعلام این خبر گفت: با گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانیم فرهنگ مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس‌های سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در استان را به گردشگران نشان دهیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی اماکن فرهنگی است که ضمن کمک به ترویج سبک صحیح زندگی و غذایی، اقدام به نمایش اشیا و ابزارهای قدیمی و مردم‌شناسی، البسه سنتی، آداب، رسوم و آیین‌های فرهنگی، مذهبی و… می‌کند و فضایی باقابلیت تفریحات سالم را ارائه می‌دهند که می‌تواند ساعاتی گردشگران و شهروندان را از هیاهوی شهرها دور کرده و گذشته شیرین آن‌ها را به یاد آورد.

او در ادامه از صدور یک فقره موافقت اصولی برای یک طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در شهرستان خبر داد و گفت: یک فقره موافقت اصولی برای مجتمع گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان صادر شد که پس از کسب مجوزهای لازم و اجرا و بهره‌برداری می‌تواند زمینه اشتغال بیش از ۸ نفر را در شهرستان فراهم سازد.

سرگزی تصریح کرد: ایجاد تأسیسات گردشگری در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان همچون شهرستان کلاله می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای آن‌ها، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha