خانه صنایع‌دستی در روستای رودبار رویدر راه‌اندازی می‌شود

نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی و علی پروین رئیس شورای اسلامی روستای رودبار رویدر در راستای توسعه صنایع‌دستی و گردشگری منطقه برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه 29 مهرماه 1402 در این نشست با اشاره به ظرفیت‌‎ها و توانمندی‌های صنایع‌دستی در روستای رودبار و منطقه رویدر گفت: کارآفرینان و فعالان، نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه صنایع‌دستی ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع هرمزگان افزود:  از برگزاری نمایشگاه‌های فصلی صنایع‌دستی در روستاها حمایت می‌کنیم چراکه توسعه و ترویج صنایع‌دستی و رونق اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به ایجاد خانه صنایع‌دستی در منطقه رودبار رویدر گفت: باهدف فعالیت هدفمند و به‌منظور رونق و توسعه صنایع‌دستی، ایجاد خانه صنایع‌دستی در روستای رودبار بررسی و با همکاری شورای این روستا راه‌اندازی خواهد شد.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر مرمت آثار تاریخی شهرستان بندر خمیر تأکید کرد و خواستار ایجاد فرصت و توسعه خدمات گردشگری در مسیر شهرستان بندرعباس به بندر خمیر شد.

او در ادامه افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات گردشگری در این مسیر با مشارکت جوامع محلی کمک به توسعه کسب‌وکار و ایجاد اشتغال جوامع محلی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha