سازوکار مجلس برای توسعه گردشگری داخلی و افزایش جذب گردشگران خارجی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکاری برای توسعه گردشگری داخلی و افزایش جذب گردشگران خارجی و همچنین حفظ میراث‌فرهنگی کشور و همچنین توسعه و ترویج صنایع دستی به تصویب رساندند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران با تصویب بند الف ماده ۸۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

ماده ۸۳- به‌منظور توسعه گردشگری داخلی و افزایش جذب گردشگران خارجی و همچنین حفظ میراث فرهنگی کشور و همچنین توسعه و ترویج صنایع دستی، اقدامات زیر انجام می‌شود:

الف-۱-تمامی تأسیسات و فعالیت‌های گردشگری و حوزه صنایع‌دستی از هر نظر دارای معافیت‌های مالیاتی قبلی و قوانین و مقررات بخش صنعت خود بوده و از شمول قوانین نظام صنفی مستثنی هستند. به‌منظور یکسان‌سازی، یکپارچگی و انسجام‌بخشی تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری و صنایع دستی، آئیننامه اجرائی موضوع این بند نحوه تشکیل، اداره، فعالیت و آموزش و توانمندسازی اعضای تشکل‌های مذکور و امور غیرحاکمیتی قابل واگذاری به آنها، توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظرف مدت شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

۲-یارانه و تسهیلات مالی در چهارچوب بودجه سنواتی و معافیت‌های مالیاتی و عوارضی به تأسیسات ایران‌گردی و جهان‌گردی در چهارچوب قوانین مربوطه اختصاص می‌یابد.

۳-زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق گردشگری از قبیل راه، خدمات رفاهی و اقامتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، واگذاری تسهیلات ارزان قیمت و سایر اقدامات حمایتی در قالب بودجه سنواتی ایجاد می‌شود.

۴-اشخاص حقوقی فعال در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به أخذ مجوز لازم از تشکل‌های ذیربط اقدام نمایند.

۵-فرش دستبافت و صنایع وابسته به آن نیز مشمول حکم این بند است و انجام امور مربوط به آن کماکان برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha