صیانت از ابنیه تاریخی شاهرود نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود صیانت از ابنیه تاریخی شاهرود را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، ابوطالب جلالی در دومین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان شاهرود که روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: فرهنگ‌سازی یکی مهم‌ترین مؤلفه‌های حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی است که باید ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی برای این فرهنگ‌سازی استفاده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افزود: حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی یک وظیفه ملی، تاریخی، شرعی برای همه مردم است و دستگاه‌های اجرایی باید برای جلب مشارکت و همکاری همگانی در این امر تلاش کنند.

ابوطالب جلالی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود در حوزه‌های مربوطه، گفت: وجود انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان شاهرود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تشکیل چنین جلساتی برای حفظ ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی ضروری است.

او ضمن تأکید بر اینکه حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی و نیز تلاش جهت معرفی شایسته آن را وظیفه‌ای همگانی است، بیان کرد:  برای پیشگیری از تخریب میراث‌فرهنگی باید به آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه به‌طور ویژه توجه شود.

در دومین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان شاهرود، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، رئیس دادگستری شهرستان شاهرود، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha