مرحله استانی داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی البرز انجام شد/ انتخاب ۲۵ اثر صنایع‌دستی از البرز

 سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از تأیید ۲۵ اثر صنایع‌دستی هنرمندان البرزی در مرحله استانی داوری مهر اصالت ملی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، جلسه داوری آثار صنایع دستی ارسالی از استان البرز برای داوری مهر اصالت ملی در محل معاونت صنایع‌دستی این اداره کل با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد.

نبی‌اله جعفری‌زاده با اشاره به داوری ۳۴ اثر در این جلسه اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ اثر در مرحله استانی داوری مهر اصالت تایید شدند که به مراحل بعدی راه می‌یابند.  

سرپرست معاونت صنایع‌دستی البرز ادامه داد: آثار پس از داوری در مرحله استانی برای داوری ستادی در محل وزارت میراث فرهنگی ارسال می شوند که بهترین آثار از تمام استان‌ها در این مرحله برگزیده می‌شوند.  

به گفته جعفری زاده در نهایت آثار برگزیده به هفتمین دوره داوری منطقه‌ای مهر اصالت ملی که برای استان‌های البرز، مازندران و قزوین در استان گیلان برگزار می‌شود، راه می‌یابند و برگزیدگان آثار انتخاب می‌شوند.

گفتنی است داوری مهر اصالت ملی هر دو سال یکبار در کشور برگزار می‌شود و آثاربرگزیده صنایع‌دستی از لحاظ چهار معیار اصلی اصالت، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha