روایت «پیوند هنرها با معماری» در موزه خیمه‌شب بازی برگزار شد

پنجاه و پنجمین نشست عصر شنبه‌های بخارا روز ۲۹ مهرماه به به بحثی نو درباره «پیوند هنرها با معماری» اختصاص یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، این نشست با همکاری مؤسسه ایکوم و با حضور و سخنرانی هوشنگ مهراردلان، شهاب‌الدین ارفعی، ساناز افتخارزاده، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی، در ساعت پنج بعدازظهر شنبه، بیست و نهم مهرماه ۱۴۰۲ در کافه مانا برگزار شد.

معماری به عنوان علم و هنر بارها در گذشته مورد بحث و مجادله بوده است. بیشتر مردم اتفاق نظر دارند که معماری هر دوی این‌ها است، اما (چه میزان هنر) و (چه میزان علم) یا برتری یک عامل بر دیگری در طول زمان بر حسب وضعیت‌های مختلف، متفاوت بوده است.

برای درک توده و حجم معماری، باید گفت هنر از علم لطیف‌تر است. بدون تأمل و تفکر در تأثیرات هنر، که بسیار گسترده و نامحسوس است، عموماً نمی‌توان تأثیرات بی‌واسطه و محسوس علم را بر زندگی خود دریافت کرد.

خانه‌ موزه‌ خیمه‌شب‌بازی در تهران تاسیس شده است تا تاریخ و ارزش این هنر را نشان دهد. این موزه سعی دارد تا در راه حفظ و معرفی بیشتر این هنر قدیمی از طریق گردآوری اسناد و آثار مربوطه، مستندنگاری و نگهداری آثار، کمک به پژوهشگران و آموزش خیمه‌شب‌بازی، برای تداوم این هنر گامی بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha