ساپا، استراحتگاهی که به منطقه گردشگری ملی تبدیل شد

ساپا، منطقه‌ای در شمال ویتنام، در طول ۱۲۰ سال رشد مداوم، از یک استراحتگاه محلی به یک منطقه گردشگری ملی تبدیل شده است و اکنون در مسیر رسیدن به جایگاه منطقه گردشگری بین‌المللی است.

به‌گزارش میراث آریا، شهر تفریحی معروف ساپا در استان کوهستانی لائو کای در شمال ویتنام، ۱۲۰ سال توسعه گردشگری را پشت سر گذاشته است. از زمانی که فرانسوی‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۰۳ قدم به کوه فنسیپان گذاشتند و استراحتگاهی برای پذیرایی از مهمانان در این محل ساختند، ساپا امروز به یک منطقه توریستی ملی تبدیل شده است و هدف آن حفظ جایگاه بین‌المللی است.

کلیسای سنگی ساپا، صومعه باستانی تافین و نیروگاه برق آبی باستانی کت کت از جمله نمادهای گردشگری ساپا هستند و همگی توسط فرانسوی‌ها ساخته شده‌اند.

صدها ویلا که به سبک غربی در مرکز شهر ساخته شده‌اند، فراتر از اینکه به سا پا ظاهر یک شهر اروپایی را بخشیده‌اند، پایه و اساس تشکیل یک استراحتگاه کوهستانی را برای گردشگران از سراسر دنیا ایجاد کرده است.

پس از ۱۲۰ سال فراز و نشیب، بخش گردشگری ساپا سالانه به طور متوسط ۴۵ درصد رشد می‌کند و هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این شهر تفریحی به طور مداوم در بین ۱۰ مقصد محبوب ویتنام قرار دارد و در میان ۲۸ مقصد برتر جهان قرار گرفته است.

در کنار دستاوردهای این شهر در حوزه گردشگری، رشد سریع تعداد گردشگران در سال‌های اخیر چالش‌هایی هم به همراه داشته است و بر زیرساخت‌های ساپا فشار وارد کرده است. توسعه پروژه‌های جدید و کارهای ساختمانی چالش‌هایی را برای توسعه گردشگری پایدار شهر ایجاد کرده است.

با نگاهی به خط سیر رشد ساپا و تبدیل شدن از یک استراحتگاه محلی به یک منطقه توریستی ملی، مردم محلی به موقعیتی که گردشگری این منطقه پس از ۱۲۰ سال شکل‌گیری و توسعه دارد، افتخار می‌کنند.

با در نظر گرفتن چشم‌انداز استراتژیک و بلند مدت، می‌توان ادعا کرد در آینده‌ای نزدیک، ساپا به یک منطقه توریستی ملی مدرن و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080100012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha