همکاری فی‌مابین میراث‌فرهنگی و اوقاف در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زاهدان از افزایش همکاری‌های فی‌مابین میراث‌فرهنگی و اوقاف در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در مساجد در طول شبانه‌روز باز باشند تا مردم در کنار انجام امور مذهبی و فرهنگی از امکانات آنها از جمله سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، جواد خدری بیان کرد: جلسه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مساجد شهرستان زاهدان روز دوشنبه اول آبان ماه 1402 بین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در محل اداره اوقاف برگزار شد.

او افزود: از آنجایی‌که در دین مبین اسلام تأکید زیادی برای مهمان‌نوازی شده، این خصلت یکی از صفات بسیار پسندیده مردم سیستان و بلوچستان است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان خاطرنشان کرد: منازل مردم این خطه از میهن عزیزمان همواره بر روی مهمان باز بوده و هنوز این رسم در این منطقه پابرجاست.

او به نقش مساجد در خدمت‌رسانی به مسافران اشاره کرد و گفت: تعدادی از مساجد به صورت شبانه‌روزی در اختیار عموم مردم قرار گرفته در این زمینه با توجه به کاستی‌های موجود در بحث سرویس‌های بهداشتی متولیان مساجد می‌توانند با در اختیار گذاشتن سرویس‌های بهداشتی به مسافران و گردشگران خدمتی شایسته ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha