برگزاری کارگاه آشنایی با مهر اصالت و نشان فاخر صنایع‌دستی در بروجرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مهر اصالت ملی و بین‌المللی و نشان فاخر ملی در شهرستان بروجرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر، گفت: این کارگاه توسط داوود مولایی مدیرگروه حفظ حقوق مالکیت معنوی وزارت میراث‌فرهنگی در بروجرد، برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این دوره آموزشی، صنعتگران بروجردی با نحوه تولید آثار صنایع‌دستی و روال کاری برای دریافت مهر اصالت ملی و بین‌المللی، آشنا شدند.

او با بیان برگزاری این کارگاه‌ها، توسعه و ترویج صنایع‌دستی را در استان به دنبال خواهد داشت افزود: نشان ملی اصالت، به آثاری تعلق می‌گیرد که ضمن استفاده از مواد اولیه طبیعی، دارای اصالت بومی از لحاظ طرح و نقشه باشند و علاوه بر این، دارای کیفیت بالای تولید بوده و قابلیت تولید انبوه داشته باشند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اثری می‌تواند نشان ملی اصالت دریافت کند که پیش‌شرط‌های احترام به محیط‌زیست و رعایت حق کپی‌رایت در آثارش، رعایت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: کارگاه آشنایی با مهر اصالت و نشان فاخر صنایع‌دستی به صورت یک‌روزه ۲۹ مهرماه با حضور فعالان صنایع‌دستی بروجرد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha