دانش آموزان مهریز سفیران صنایع‌دستی می‌شوند

معاون صنایع‌دستی استان یزد گفت: در راستای راه‌اندازی مدرسه صنایع‌دستی و به منظور آموزش رشته‌های صنایع‌دستی در مدارس، طرح سفیر صنایع‌دستی در مدارس شهرستان مهریز اجرا می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی گفت: روز گذشته اول آبان ماه جلسه هم‌اندیشی در دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان مهریز با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز و نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی استان یزد افزود: مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در بخش صنایع‌دستی در این جلسه ایجاد مدرسه صنایع‌دستی و انتخاب سفیر صنایع‌دستی در مدارس مهریز بود که مقرر شد برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای راه‌اندازی مدرسه صنایع‌دستی و برای آموزش رشته‌های صنایع‌دستی در مدارس، پیگیری لازم با همکاری معاونت صنایع‌دستی و آموزش و پرورش صورت پذیرد.

عربی ادامه داد: هدف از انتخاب سفیر صنایع‌دستی در بین دانش آموزان، گفتمان‌سازی و درواقع، استفاده از صنایع‌دستی در زندگی روزمره مردم است، تا با انجام این کار، پیام‌های مستقیم یا غیرمستقیم را از طریق پوشش یک فرد و آنچه را که از هنرهای سنتی می‌تواند با خود همراه داشته باشد، به دیگران منتقل کنیم و بهتر این است که این وظیفه مهم را یک دانش‌آموز انجام دهد و هنر هنرمندان صنایع‌دستی را به دیگران معرفی کنند.

عربی گفت: در فاز اولیه این طرح در تمامی مقاطع دانش‌آموزی مدرسه پسرانه سما در شهرستان مهریز، یک نفر به عنوان سفیر صنایع‌دستی انتخاب و معرفی خواهد شد و در یک جلسه با حضور مسئولان استان و شهرستان از کارت سفیر صنایع‌دستی رونمایی می‌شود.

معاون صنایع‌دستی استان یزد اضافه کرد: در این نشست در بخش گردشگری نیز تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد تورهای گردشگری دانش‌آموزی در حوزه قنات‌شناسی و کارگاه‌گردی صنایع‌دستی با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و آموزش و پرورش شهرستان مهریز برگزار شود.

دانش آموزان مهریز سفیران صنایع‌دستی می‌شوند

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha