پایان عملیات مرمت قلعه رستم بافران در نائین اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از پایان عملیات مرمت و استحکام‌بخشی ضلع شرقی قلعه تاریخی رستم بافران از توابع این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این مطلب گفت: قلعه رستم بافران یکی از مهم‌ترین قلعه‌های تاریخی شهرستان نائین در شهر بافران است که بر روی تپه‌ای مرتفع بنا شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین ادامه داد: متأسفانه براثر گذشت زمان و عوامل جوی، ضلع شرقی این قلعه تاریخی دچار فرسایش شده بود و احتمال ریزی و تخریب بخش زیادی از قلعه وجود داشت.

او افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده و بررسی‌های کارشناسان این اداره در سطح شهرستان و استان، عملیات مرمت و استحکام‌بخشی ضلع شرقی این قلعه تاریخی در سال ۱۳۹۹ آغاز و در دو مرحله و در مهرماه سال جاری با حفظ اصالت بنا و استفاده از مصالح بوم آورد و کمترین هزینه، اجرا و به پایان رسید.

مدنیان تصریح کرد: مرحله اول عملیات مرمت این قلعه تاریخی بااعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال و مرحله دوم بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارت سفر رئیس جمهوری تأمین شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha