آغاز مرمت تیمچه صرافیان آباده فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از آغاز مرمت تیمچه صرافیان آباده با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان خبر داد.

 به گزارش میراث آریا وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،  گردشگریی و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن نژاد گفت: مرمت تیمچه صرافیان آباده با اعتباری بیش از 500 میلیون تومان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در این پروژه تعمیرات و مرمت بخش‌های سنگی، آجری و شیر سرهای چوبی نمای ورودی، اجرای عایق رطوبتی در بخش‌های موردنیاز بام، تعمیرات و مرمت درها و پنجره‌های چوبی اتاق و ساخت و نصب درهای چوبی در قسمت‌های مورد نیاز در دست اجراست.

 او تصریح کرد: تیمچه صرافیان مربوط به دوره قاجار در آباده، بازار کهنه‌آباد، واقع در بافت قدیم شهر واقع‌ شده است و این اثر در ۱۳ مهر ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۹۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: این بنای تاریخی حدود 1080 مترمربع مساحت دارد و بخش اعیانی آن دوطبقه و 1050 مترمربع است. ورودی تیمچه در ضلع شرقی واقع‌ شده و در آن منبت‌کاری و سردر  ورودی آن با اشکال شیر و گل‌وبوته گچ کاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha