دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه شمالی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: بنا بر گزارش پایگاه یگان ‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان سوادکوه مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی و پایگاه بسیج منطقه با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این‌ رابطه شش نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل شد.

کردان عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

او تصریح کرد: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان گذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha