گردشگری سلامت فضای مناسبی برای توسعه‌ همکاری‌های بین ایران و عمان است

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دیدار با سفیر عمان در تهران، گفت: حوزه سلامت و گردشگری سلامت می‌تواند فضای مناسبی برای توسعه‌ همکاری‌های بین ایران و عمان باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت چهارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ در دیدار با ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران با اشاره به سابقه روابط همسایگی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور و گفت: ایفای نقش عمان در ایجاد فضای صلح، ثبات و آرامش در منطقه را حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: روابط بین دو کشور ایران و عمان همواره خوب و روند بسیار مثبتی را طی نموده است و تحرک بخشی در روابط دولت ها، اوج این تعاملات را نشان می‌دهد.

محسنی بندپی با اشاره به موضوع طوفان الاقصی و ضمن تقدیر از مواضع دولت عمان در قبال تحولات اخیر فلسطین، افزود: مسئله فلسطین مسأله همه کشورهای مسلمان است و رژیم کودک‌کش اسرائیل هرگز نخواهد توانست خشم ۷۵ ساله تجاوز به فلسطین را با بمباران نوار غزه کاهش دهد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کمسیون مشترک اقتصادی در ابتدای سال جدید میلادی، ابراز داشت: روند روابط اقتصادی بین دو کشور در حال رشد است و مبادلات تجاری و مراودات اقتصادی و همکاری های راهبردی مسیر مثبت را طی کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و همکاری جامع در زمینه‌های، بهداشتی، دارویی، پزشکی و پیشگیری، گفت: حوزه سلامت بستر مناسبی برای توسعه‌ همکاری‌های بین ایران و عمان می‌تواند باشد.

او اضافه کرد: علاقه‌مندی به گردشگری مذهبی و سلامت موضوعاتی هستند که می‌تواند سرفصلی در توسعه روابط بین ایران و عمان باشد.

در ادامه این نشست ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران نیز یادآور شد: روابط دو کشور علاوه بر موضوع اقتصادی، در زمینه گردشگری نیز رشد قابل توجهی داشته است و علاوه بر مراکز مذهبی، قابلیت های طبیعی شمال ایران مقصد گردشگران عمانی در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او اظهار کرد: به‌عنوان سفیر عمان در ایران آماده هر گونه تعامل، همکاری و ایجاد ارتباط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و علمی ـ فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هستم. در حوزه سلامت گردشگری روند مناسب در همکاری های علمی و  پزشکی دو کشور، می تواند تعاملات بین عمان و جمهوری اسلامی ایران را ارتقا دهد.

سفیر عمان ضمن قدردانی از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در میان فرهیختگان، فعالان علمی و فرهنگی وجود دارد و ما علاقه‌مند به تقویت و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha